Vezelay - Le Puy en Velay

  • Paul Lanfermeijer

    Pelgrims!

    De route van Vezelay naar Le Puy en Velay wordt in toenemende mate gebruikt door pelgrims op weg naar St.Jean Pied de P. Zowel de bewegwijzering als de overnachtingsmogelijkheden zijn aanzienlijk verbeterd t.o.v. een aantal jaren geleden en bovendien voert deze route dwars door de prachtige Morvan. Het eerste stuk volgt de route de GR13 en vanaf de Zuid-Morvan de GR3.

    Vanuit Le Puy en Velay is er de GR65 die bij Ostabat weer samenkomt met de GR654 richting de Pyrenéen.

    Mijn vrouw en ik zitten op 23 loopkilometers vanaf Vezelay en hebben onlangs een nieuwe refugio “Bahia” geopend voor langskomende pelgrims naar Santiago én Assisië. Site: http://bahia.webklik.nl/page/bahia

    Omdat veel mensen alweer aan het voorbereiden zijn voor volgend jaar : mocht je info nodig hebben mail gerust!

    Hanneke en Paul.

  • John Henselmans

    Hallo Paul,

    ik vertrek begin april, inderdaad via Vezelay naar Le Puy en verder.

    Komt de GR13 bij jullie langs?

  • Paul Lanfermeijer

    Hi John,

    Jawel, de GR13 loopt door ons dorpje en de meeste gidsen geven Marigny l'Eglise als eerste overnachtingsplek aan: dat is echter wel 31 km door redelijk pittig terrein. Wij zitten op ongeveer 23 km vanaf Vezelay in het gehucht La Rue Perrin, gemeente Chastellux met onze nieuwe refugio.

    Op mijn site heb ik aangegeven hoe je makkelijk bij ons binnenloopt!

    Wellicht tot ziens en succes met je voorbereiding!

    Paul

  • Paul Lanfermeijer

    Gelet op alle vragen die ik krijg zet ik deze posting maar weer even bovenaan ……… en voor iedereen die zich aan het voorbereiden is en over Le Puy en Velay loopt: wellicht tot straks! Paul X(

    " Refugio Bahia "

  • Paul Lanfermeijer

    De eerste pelgrims hebben hier alweer overnacht dit jaar. Beetje fris momenteel maar uitstekend wandelweer! Dus ……… vanaf Vezelay zeker de mooie route naar LePuy pakken en dan via de Gr65 naar de Pyrenéen !!

    Refugio Bahia zit op 23 km van Vezelay : Onze refugio Bahia

    Wellicht tot ziens en veel plezier met de voorbereidingen!

    Paul

  • Eric Van Cauter

    Beste,

    Momenteel ben ik het 2de stuk van mijn tocht Naar Compostella aan het voorbereiden.

    Vorig jaar ging ik van Elewijt (bij Mechelen) tot in Vézelay.

    Dit jaar zou ik het stuk Vézelay - Le Puy - Conques - Figeac willen doen.

    Volgend jaar plan ik dan verder te gaan.

    Ik ben dus nu op zoek naar adressen van mogelijke logementen voor dit jaar.

    Kun je mij hierbij helpen?

    Met de beste groeten,

    Eric

  • Paul Lanfermeijer

    Hi Eric,

    Ik ken alleen de eerste etappe ( onze refugio Bahia in Chastellux sur Cure) en de etappe daarna die je in Dun les Places brengt.

    Er is een gids van Francois Lepère die de route Vezelay- le Puy beschrijft en waar alle adressen in staan.Deze gids zou dit voorjaar herzien worden dus wellicht kun je zoeken op de site van Lepère Edition.

    Succes!

    PS: onze site staat inmiddels op

    Refugio Bahia

    Paul

  • nico v d swaluw

    hoi ik wil vanaf vezaley via le puy lopen is voor dit stuk een routebeschijving in het nederland en zo ja waar kan ik die aanschaffen groet nico

  • Paul Lanfermeijer

    Nico,

    Er is een goede franse gids van Lepère Editions maar ook een gids in het nederlands van Topo-aktief. Ik dacht dat je deze laatste via het Jacobus-genootschap in Utrecht kunt aanschaffen. Deze gids heeft geen kaartjes maar is alleen tekst.Succes met je voorbereiding!

    Paul