Hoe kom ik in burgos?

  • Esther

    Beste pelgrims,

    Afgelopen juni ben ik alleen twee weken de camino gaan lopen. Ik ben geëindigd in Burgos. Nu zou ik daar verder mijn pad op willen pakken maar, kan iemand mij vertellen hoe ik zo efficiënt mogelijk in Burgos kom? Of anders waar ik dergelijke informatie zou kunnen vinden? Alvast bedankt voor het meedenken. Esther

  • Gerald Dekker

    Hallo Esther,

    Ik heb afgelopen mei ook 2 weken gelopen: van St Jean PdP naar Burgos.

    Toen ben ik met de bus naar Bilbao gegaan (hoofdbusstation) en de volgende dag naar het vliegveld Bilbao.

    Omgekeerd wordt het dus:

    Vliegen Amsterdam - Bilbao (er zijn goedkope vluchten mogelijk !)

    Vanaf vliegveld de stadsbus nemen naar het hoofdbusstation in Bilbao (gaan 2 of 3x per uur). Reken max 1 uur voor je bagage en 1 uur voordat je bij het hoofdbusstation bent (bus doet er ca 30-40 min over met allerlei stops)

    Er gaan directe bussen naar Burgos.

    Ik neem aan dat je daar de Camino achter de kathedraal weer oppikt.

    Tip: in Spanje is het openbaar vervoer (dus ook de bussen) met tijden goed aangegeven via google maps. Dan Bilbao en Burgos intikken en het bussymbool aanklikken. Dag en tijd invoeren.

    Als je vragen hebt of er niet uitkomt, mail maar.

    Bon camino,

    Gerald Dekker

    (ik moet hem dus ook nog een keer afmaken.)

  • elysse

    Hallo Esther,

    Je kunt vliegen naar Bilbao en dan bussen naar Burgos.

    Groetjes

    Elysse

  • Lenneke

    Hoi Elysee,

    Je kunt ook vliegen naan Valladolid, met de bus naar het treinstation en dan met de trein naar burgos. Directe verbinding.

    Vluchten vanaf Amsterdam naar Valladolid gaan over Barcelona. Met Vueling, Spaanse lowcost maatschappij.

    Groetjes, Lenneke

  • René

    Hoi Esther,

    Zoals de Gerald, Elysse en Lenneke al schreven er zijn diverse mogelijkheden om snel in Burgos te geraken.

    Zelf heb ik dit jaar heel veel profijt gehad van de volgende site http://www.rome2rio.com/

    Hier vind je diverse mogelijkheden om er te komen en ook de mogelijkheid om de terugreis naar Nederland te bedenken.

    Heb hier mijn heenreis naar Frankrijk inclusief overnachting geregeld en van Santiago terug naar huis (Vlaardingen).

    Wens je voor later een goede afronding van je camino.

    Met pelgrimsgroet,

    René

  • Frans

    Ha Esther,

    Hangt er ook vanaf waar je gaat eindigen. Je zou ook een goedkoop retourtje (vroeg boeken) naar Madrid kunnen nemen. In Spanje leiden alle wegen naar (en van ) Madrid. Vanaf Madrid pak je eenvoudig een bus naar Burgos (check www.ALSA.es) Vanuit vrijwel iedere grotere plaats onderweg naar Santiago kun j eenvoudig weer een bus terug nemen. (en dat laatste is wellicht eenvoudiger/sneller dan weer terug naar Bilbao)

    Succes,

    Frans

  • Frans (caminofrans)

    Te voet?

  • simone

    flauw

  • San Xacobeo

    Met Ryanair van Weeze (net over de grens bij Boxmeer) naar Santander en met de trein via Palencia naar Burgos.

    Bron:

    http://perfietsnaarsantiago.wordpress.com/#vraag6

  • Hans

    Ook ik wil in april a.s. de Camino starten in Burgos. Bedankt voor de treintip “haasnootc”.

    Echter ik zou liever met de auto naar Burgos rijden en deze daar gedurende de wandeling naar Santiago veilig parkeren (ik denk er 45 dagen over te doen).

    Heeft iemand daar ervaring mee?