Als vrouw alleen op pad .....??!!

  • Kittie

    Beste lopers,

    De afgelopen jaren heb ik met een goede vriendin een aantal etappes gelopen van de camino.

    7 Dagen vanaf Vezelay. 10 dagen Le Puy-Conques. Prima bevallen!

    Graag wil ik nog een keer een aantal dagen alleen gaan lopen.

    Ik denk hierbij aan het traject Porto-Santiago de C.

    Waarom wil ik dat? Na nare ervaringen in mijn jeugd, durf ik eigenlijk al jaren niet meer alleen te lopen in de vrije natuur.

    Eigenlijk wil ik die (irreële??) angst overwinnen en toch eens alleen op stap gaan.

    Ik weet dat er onderweg best wel mogelijkheden zijn, om aan te sluiten bij andere wandelaars, maar ik moet het ook alleen kunnen.

    Daniel Lohues zingt: “Angst is maar voor even, spijt is voor altijd”.

    Iemand goede tips???? Alvast dank voor lezen en meedenken.

    Kittie

  • Raets edgard

    Je kan zonder enig probleem als vrouw alleen op pad gaan.

    Je zal minder angst moeten hebben in de natuur, dan in stedelijke gebieden.

    Tips? Ik zou het niet weten, gewoon doen. Niet twijfelen. ;-)

    Groetjes

  • Arno Loermans

    Ik vind het knap hoe je angsten aanpakt.

    Door ermee bezig te zijn op deze manier worden ze al grijpbaarder en als ze grijpbaar zijn dan kun je ze ook op afstand houden.

    Hoewel ze nooit weg zullen gaan kun je er nu wel omheen en er voorbij.

    De weg geeft niet wat je wilt hebben maar wat je nodig hebt, ook bescherming zal uit onverwachte hoek kunnen komen.

    Ik kan je als man zijnde hierover weinig tips geven en kan me ook niet beginnen voor te stellen hoe een onveilig gevoel door jou gevoeld wordt.

    Gelukkig zijn er altijd meer mensen op de route waar je een stuk mee kunt oplopen.

    Succes met plannen en buen camino.

  • Kittie

    Dank voor je bemoedigende woorden!

    Kittie

  • Roald

    Toen ik in februari (winter) de tocht liep, was ik verbaast over dat ik best veel vrouwen alleen zag lopen. Mooi hoor, gewoon doen?

    En ja ga niet in angst zitten, dat roep je het alleen maar over je jezelf uit.

    Succes!

    Mijn site…

  • peregrinofrans

    Kittie, angst is niet altijd een goede raadgever. Als er zich eenmaal een beangstigende gedachte in je hoofd heeft vastgezet, kom je daar niet meer zo gemakkelijk vanaf. Zeker niet als je de situatie waarvoor je bang bent, bent gaan vermijden.

    Je kunt daar iets aan doen door je angstige idee ‘tegen het licht te houden’, waardoor je er mogelijk wat genuanceerder tegenaan kunt gaan kijken. Een manier om dat te doen is om er met anderen over te praten.

    Succes

  • Kina Verbiest

    Hoi allemaal,

    Op 11 Mei a.s ga ik voor het eerst de Camino lopen.

    Heb me goed voorbereid en kan bijna niet wachten om te vertrekken.

    Op een punt na : HONDEN

    Mijn vraag is dus, heeft iemand ervaring met een Dazer?

    Of heeft iemand een 2dehands Dazer te koop?

    Heb het idee dat ik rustiger loop met zo'n ding in mijn zak………….

    Groet Kina

  • edgard raets

    Kina Verbiest Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi allemaal,

    >

    > Op 11 Mei a.s ga ik voor het eerst de Camino

    > lopen.

    > Heb me goed voorbereid en kan bijna niet wachten

    > om te vertrekken.

    >

    > Op een punt na : HONDEN

    >

    > Mijn vraag is dus, heeft iemand ervaring met een

    > Dazer?

    > Of heeft iemand een 2dehands Dazer te koop?

    >

    > Heb het idee dat ik rustiger loop met zo'n ding in

    > mijn zak………….

    >

    > Groet Kina

    Gewoon een stok meenemen, en op de grond kloppen als een hond nadert. Veel efficiënter en veel goedkoper dan zo'n Dazer. ;-)

  • Fons

    Ik heb 1 x een ervaring met honden op de Camino gehad. Advies was gewoon rustig doorlopen en ze niet aankijken. Hoer zeer het zweet mij over de rug liep, het ging gewoon gelukkig goed.

    Fijne reis

    Fons

  • Frans Schepers

    Het is niet altijd zo. Het is jammer dat er zoveel nadruk op wordt gelegd! Gegroet,