Hond mee op de Camino

  • thomas

    Mocht je het nog net gezien hebben, op de dochterpagina (zie rechterkolom bovenin) vind je een kopje ‘camino met de hond’ met daarin enkele verslagen,

  • Astrid Nitrauw

    Dank je voor het noemen van deze site. Dat geeft de burger moed. Ik woon in Asturias en wil in november de Primitivo doen. Hond Sita gaat altijd overal op alle wandelingen met ons mee, dus wat ons betreft nu ook. Ik geloof dat te pas en te onpas kamperen nog de beste oplossing is. Vooral omdat we ook overwegen de ezels mee te nemen…

  • Esther

    Hoi,

    Wij zijn net terug uit Santiago. Wij (dochter van 14 en ik) hebben de camino de Frances gelopen met hond. Mijn man volgende ons met onze tentjes en bracht ons, indien nodig, terug naar de plek waar we de dag ervoor gestopt waren. Na 10 dagen had onze bordercollie kapotte tenen als gevolg van het lopen op kiezels en het springen in slootjes. Gelukkig kon hij toen bij mijn man blijven en konden wij toch verder lopen. Onze andere hond, een fox, heeft ook op sommige dagen meegelopen maar had nergens last van.

    Je kunt je hond dus mee nemen op een camino maar hij zal niet overal in alberques mogen slapen en als hij zijn poten kapot loopt kun je niet verder. Je hebt hier wel schoentjes voor maar die broeien aan de poten van een hond.

    Wat betreft de wilde, loslopende honden die je zou tegen komen? Wij kwamen een enkeling tegen in Galicië maar tot die tijd kwamen wij alleen maar zielige ketting honden tegen of honden die gezellig met onze hond wilden spelen.

    Groetjes, Esther

  • jolanda

    Hallo

    wij hebben van 30 september tot en met 11 november 2013 de Camino frances (tot en met Finesteree en muxia) gelopen met onze border collie.

    En het is inderdaad iedere dag een uitdaging om een overnachting te vinden maar het is ons alle keren gelukt.

    mocht iemand meer inffo willen over overnachtingsadressen of onze ervaringen, stuur dan een mail.

    buen camnio

  • peter van zelst

    goedemorgen, ik zou graag een adreslijst alsmede je ervaringen willen ontvangen mbt het lopen van de camino frances met de hond en ook het stuk santiago-finisterre.

    alvast hartelijk dank,

    peter

  • peter van zelst

    hallo, wij willen graag met onze mechelse herder nog een keer de gehele camino frances lopen van st jean tot finisterre.

    heb jij informatie en adressen voor hondvriendelijke plaatsen voor ons?

    peter van zelst

    peter@pzprodukties.nl

  • miriam

    Ik ben hetzelfde van plan, ook met een Mechelaar. Heb je al slaapplaatsen gevonden?

  • johan

    Beste Jolanda,

    ik ben ook van plan om de volledige camino frances eens te wandelen samen met onze hond.

    Graag had ik jouw overnachtingsadresjes gekregen.

    Dank bij voorbaat

    Johan

    Je mag ze sturen naar

    johanceuppens@scarlet.be

  • Mir

    Anonymous

    Hallo

    wij hebben van 30 september tot en met 11 november 2013 de Camino frances (tot en met Finesteree en muxia) gelopen met onze border collie.

    En het is inderdaad iedere dag een uitdaging om een overnachting te vinden maar het is ons alle keren gelukt.

    mocht iemand meer inffo willen over overnachtingsadressen of onze ervaringen, stuur dan een mail.

    buen camnio

     

    Beste Jolanda,

    Ik ben van plan de Camino te lopen met hond. Ben je wellicht nog steeds in bezit van adressen waar een hond ook kan blijven overnachten? Zo ja, dan hoor ik dat graag. Zo niet, ik zoek iig nog verder. Alvast bedankt, Mir