wandelkar gezocht radical design wheelie

  • bert

    Beste allemaal,

    Zelf ben ik bezig met het voorbereiden van mijn tocht naar Santiago en kwam daarbij op het idee te gaan lopen met een wandelkar.

    www.radicaldesign.nl zo een bedoel ik dus. Alleen deze karren zijn flink aan de prijs. Nu heb ik al op marktplaats gekeken en op speurders maar ik kan nergens een tweedehands exemplaar vinden. Is er hier misschien iemand die weet waar ik moet zoeken. Of beter nog iemand die er zelf een heeft en hem wil doorverkopen. In dat geval laat het mij weten!

    Groeten,

    David

  • Cato

    Hello David, In de geest van lopen naar Santiago de Compostela is dat je je eigen spullen moet dragen. Is een deel van lijden. Je moet het je niet teeeee gemaklijk maken. Buen camino

  • thomas

    Laten we elkaar ajb niet gaan vertellen wat de geest van de camino zou moeten zijn en dat eigen spullen dragen er wel of niet bijhoort,Er zijn veel mensen die zelfs zelf op zo'n kar gaan zitten en er ook nog eens trappers op zetten.

    David: kan me voorstellen dat je een 2e hands zoekt, ze zijn prijzig. Helaas weet ik er geen maar zal ook eens rondneuzen. Succes!

  • Gerard uit H.

    Helemaal met Thomas eens: ieder zijn eigen Camino; of je nou loopt, fietst of met de step gaat. Trouwens met je paard mag ook of met een ezel voor je bagage….

    De een kan een grote rugzak dragen, de ander kan of wil dat niet.

    Je kunt de Wheelie ook huren en als je hem koopt gaat de huur van de koopprijs af. Wellicht kan je hem daarna verkopen via dit forum of via het genootschap.

    Er zal dan vast een koper voor te vinden zijn, lijkt mij.

    Buen Camino, Gerard uit H.

  • Ger

    Hallo David,

    Ben ook aan het rond neuzen geweest voor een karretje voor mijn tocht naar S.D.C. vetrek 1 mei a.s. in Konstanz.

    Misschien is dit iets: www.woutdoor.nl

    Zelfs van hun een karretje gekregen om uit te proberen wat heel goed is bevallen.

    De bestelling is de deur uit en ik hoop een dezer dagen mijn karretje te ontvangen.

    Een mooie tocht en Buen Camino.

    Ger.

  • fransenmarianna@ziggo.nl

    Bericht verwijderd

  • thomas

    Goh Frans, wel eens met een wandelkar gelopen dan?

  • thomas

    Gaan we weer iemand de maat nemen….

    Wel eens met een wandelkar gelopen Frans? En, hoe beviel het?

  • Pieter-Bas

    Hoi David,

    Prima idee, met een wandelkar lopen. Een wandelkar is een prima oplossing voor mensen die niet met een rugzak kunnen of willen lopen. We hebben zelf de Wheelie van Radical en die bevalt uitstekend. We lopen met twee kinderen, dus we hebben nogal wat mee. Wat overigens alleen de Wheelie geschikt maakt, vanwege de hoge maximale belasting en de mogelijkheid voor onze dochter om erop te zitten.

    Wat ik je wel wil meegeven is dat het voor kan komen dat je je route moet aanpassen aan de kar. Dat is dan wel afhankelijk van de belading en het type (1 of 2 wielen). Meer bergachtig terrein is gewoon lastiger met een kar, edoch niet onmogelijk.

    Eerder genoemde kar van Woutdoor lijkt me overigens ook een mooie om te proberen. Dat zou ik zeker doen!

    Hartelijke groet, Pieter-Bas

    www.pelgrimwijzer.nl

  • Hans

    Waarde Frans,

    Als je wilt zien hoe je met een “kruiwagen” kan lopen b.v. van St Jean Pied de Port naar Iskandrun(Turks- Syrische grens),, raad ik je aan eens op de site www.espritduchemin.com te kijken onder het kopje “reisverslagen van Huberta en Arno”.Het is echter maar een stukje van 6000km. Zij zijn welliswaar geen echte pelgrims, maar toch…

    Je zult versteld staan hoe zoiets lukt!

    Hartelijke groet, Hans