Albergue beginnen

  • Lenneke

    Beste Pelgrims,

    Ik ben net terug van de camino, 15-4 tot 18-5. Ik vond het geweldig. Geen regen gehad, geen bedwants gezien en geen blaren en pijn gehad. Ik kan dus makkelijk zeggen dat het zeer voorspoedig ging!

    Nu is bij mij het idee gerezen een albergue te gaan runnen in Spanje. Ik heb daar ter plaatse al wat informatie ingewonnen, maar misschien kunnen jullie mij ook nog helpen. Weet iemand misschien waar ik een overzicht kan vinden van Albergues die te koop zijn? Of te huur, of wat dan ook mogelijk is? Of weten jullie een albergue die te koop staat?

    Als je iets weet wat mij kan helpen hoor ik het graag.

    Ik heb heel veel werkervaring in het toerisme dus weet waar ik aan begin :) .

    Groet van een pelgrim,

    Lenneke

  • Jan Maurits

    In het verslag van vandaag vermeldt “Skippy” een albergue die te koop staat, iets aan de prijs,maar wie weet?????? Als je het koopt ,kom ik zeker langs ! ;)

    http://skippy-ontour.waarbenjij.nu/reisverslag

    Groet,Jan.

  • Camiel

    Hoi Lenneke,

    Droom rustig verder en schrik niet wakker.

    Camiel

  • Hans

    Dag Lenneke,

    als je echt geinteresseerd bent in een herberg neem dan contact met me op, hansenhilde@hotmail.com

    Hartelijke groet, Hans

  • fransenmarianna@ziggo.nl

    Lenneke,

    Albergue de Bodenaya aan de Camino Primotivo staat te koop.

    Contact adres: alesitogonzalez@msn.com.

    Spreken een beetje Engels.

    Succes,

    Frans.

  • Henk van Elst

    Geachte heer Caminofrans,

    U schreef op 7 april 2013 het volgende:

    ..Persoonlijk heb ik al vanaf eind februari niet meer op dit forum vertoont en dat zal ook niet meer gebeuren!…

    Mag ik u vragen wat u hier doet?

    Met vriendelijke groet,

    Henk

  • Josefine

    Hoi Hans

    Welke herberg weet jij te koop dan???

    Groetjes Josefine

  • Fred Vliegen

    Hallo Lenneke,

    Ik heb ook wel oren naar om ergens in Spanje een albergue te beginnen . Bij toeval kwam in Rabanal del Camino een mooi albergue tegen en wel Albergue Pilar en laat deze nu te koop staan.

    Meteen eens gaan navragen wat het moet kosten , helaas 750.000, euro.

    Dit is echt overdreven vindt ik.

    Heb je nog andere op het oog.

    Mijn blog is skippy-ontour.waarbenjij.nu.

  • Henk van Elst

    Hoi Lenneke en Skippy

    Er staan maar weinig albergues te koop op de Camino Frances. Maar waarom zou je niet met anderen op een leuke locatie een “opknapper” kopen en daar in samenwerking door bijv. een stichting starten. Jullie hebben allemaal gezien dat er onderweg nogal wat te koop en/of leeg staat. Een voorbeeld:

    In Valdeperillo in La Rioja wonen tijdens de wintermaanden nog 17 inwoners. Over tien jaar zal het dorp nagenoeg volledig uitgestorven zijn. Een huis in redelijk goede staat kost in Valdeperiollo zo'n 10.000 euro.

    Het dorp Conejares in de provincie Soria is te koop voor 48.000 euro, de prijs van een camper. Het ‘dorp’ is al meer dan 70 jaar onbewoond en het bestaat uit drie huizen, een kerk en een schuur. Al deze gebouwen zijn weinig meer dan een ruïne. Conejares staat op geen enkele landkaart en toch is het dorp gelegen op slechts twee kilometer van Muro en op 500 meter van de nationale weg N-122., die de steden Zamora, Valladolid en Zaragoza met elkaar verbindt. Het dorp heeft geen elektriciteit, maar op minder dan een kilometer loopt een hoogspanningslijn. Volgens de eigenaar is er goed drinkbaar water op een geringe diepte en kunnen er gemakkelijk waterputten gegraven worden in Conejares. Het grondgebied van Conejares heeft een oppervlakte van 6.000 vierkante meter. Het dorp is gelegen in een prachtig natuurgebied met op de achtergrond het imposante Moncajoygebergte, waarvan de hoogste toppen het hele jaar door bekroond zijn met eeuwige sneeuw. De meeste mensen uit de streek weten niet eens meer dat Conejares nog bestaat.

    En het hoeft echt niet op de Camino Francés te zijn. Een omweg van enkele kilometers is geen probleem!

    Kijk op Google

    Succes!

  • Daan

    Dag Lenneke,

    Per toeval zag ik hier dat je (misschien) een albergue wilt beginnen.

    Hoe is het met deze plannen, ik ben namelijk zeer geinteresseerd om hier in te participeren!

    Is het mogelijk dat je een keer contact met mij opneemt?

    Met groet.