Onderbroek

  • Karel

    Dag allemaal,

    Ik krijg, als ik een lange wandeling maak op een warme / benauwde dag, last van een geïrriteerde bilnaad.

    Naar wat ik begrepen heb, is dit een typisch mannendingetje.

    Smeren met vaseline en behandelen met zinkzalf lost het probleem vrij snel, binnen een dag op.

    Nu ben ik van plan om volgend jaar de Camino te lopen.

    Ik ben bang dat dit euvel me hier nog wel eens op kan breken omdat ik wekelijks meerdere dagen achter elkaar zal lopen.

    Ik kan me voorstellen dat keuze van onderbroek ook kan meehelpen dit probleem te voorkomen.

    Wat zijn jullie ervaringen ?

    Ik hoor het graag !

    Mvg

    Karel

  • Frans

    Ken het probleem maar heb er tijdens de Camino geen last van gehad omdat het niet zo gek heet was in mei. Doorgaan met vaseline is bij mij de enige oplossing! Andere onderbroek lost bij mij niets op.

  • ans

    Beste Karel.

    Het klinkt misschien heel erg mallotig maar ik gebruik; kinderbillenzalf van VSM, geweldig spul voor veel te gebruiken, wondjes, schrale lippen, kloofjes, billen, ik ga niet meer op reis zonder een tube van dit wonderzalf, het uitproberen waard, een klein beetje op een rond watje, op je * plakken en geen centje last.

    Het is even een raar antwoord, maar goed het hoort erbij.

    veel succes en weinig last, groetz Ans.

  • Henk van Elst

    Hallo Karel,

    Een andere optie is dat je een kilt draagt! Zo hoef je geen ondergoed te dragen, lekker luchtig …