Pelgrimspas kopen in Frankrijk en Spanje

• jacobusvandriel

Hallo allemaal,

Ik wil graag van te voren een pelgrimspas kopen bij een organisatie in Frankrijk en eentje in Spanje, dit graag zonder lidmaatschap oid.

Ja ik weet dat je de pas gewoon in Nederland kan krijgen en dat deze overal geldig is, en heb deze ook al aangeschaft bij het broederschap van st jacob. Maar ik wil nou eenmaal een aparte voor Frankrijk en een aparte voor Spanje hebben, misschien in de ogen van een ander nutteloos en overdreven maar ik wil dat nou eenmaal.

Aangezien mijn Frans en Spaans beperkt is tot de touristenversie hoop ik dat er hier iemand is die mij een Franse en een Spaanse site kan geven waar ik de gewenste versies kan verkrijgen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Luisa

Wij hebben sinds kort de officiele van het vriendengenootschap van León bij ons in de shop op www.caminocomfort.com.

In Spanje kun je in bijna elke grote stad een Credencial krijgen. Bij de Oficina de turismo (VVV) maar ook bijvoorbeeld in de kerk of kathedraal. Sommige plaatsen hebben zelfs een pelgrimskantoor dependance.

Ik zie nu dat je vraag al van 2015 is…tsjee.. nou ja, hebben misschien andere pelgrims er toch nog wat aan :-).