overnachtingsplts bij vertrek eind juli/begin augustus?

• irisvanrooijen

Iemand ervaring met vertrek eind juli/begin augustus en of er dan voldoende overnachtingsplaatsen zijn (op de route Frances)?

Kom zojuist nml tegen dat het momenteel extra druk is op deze route en daarnaast een waarschuwing om eind maart al eea te reserveren ivm drukte in het hoogseizoen?

Of loopt het allemaal wel los en is een overnachtingsplek doorgaans wel te vinden?

• Luisa

Hoi :-). Ik ga maar gewoon door met je vragen beantwoorden. Misschien heeft iemand anders er nog wat aan :-).

Overnachtingsplaatsen pur-sec zijn er meer dan genoeg op de Camino Francés.

Ik denk dat er een aantal factoren meespelen:

1. wil je alleen de goedkopere herbergen? Dan is het aan te raden om tussen de standaard stopplaatsen te verblijven.

2. heb je een voorkeur voor een bepaalde soort plaats (rural, stad, luxe, geen luxe) dan zou je vantevoren kunnen kijken hoeveel er waar zijn.

Start je op een populaire plaats zoals Saint Jean Pied de Port dan schijnt het wel nodig te zijn om te reserveren (maanden vantevoren lijkt me wel wat overdreven, maar als je echt gebonden bent aan een bepaalde datum zou het wellicht wel nodig kunnen zijn).

Al met al: ik zou de eerste 2 dagen vastleggen en daarna: go with the flow - veel leuker zo zonder reserveren!